کلاس پنجم - دبستان بیستون - تهرانپارس

دست نوشته های سپهر معتمدی

کلاس پنجم - دبستان بیستون - تهرانپارس

دست نوشته های سپهر معتمدی

سوال : کوهان شترها برای چیست ؟

جواب : کوهانی که در پشت شترها وجود دارد ، در واقع کوهی از گوشت و چربی است که می تواند در یک شتر سالم و جوان تا 80 پوند وزن داشته باشد . این کوهان ها به شتر کمک می کنند که تا هفته ها بدون آب و غذا بمانند .
وقتی آ ب و غذا در بیابان نایاب می شود ، این کوهان های چربی مانند ذخیره غذایی برای بدن شتر عمل می کنند. بدن شتر از چربی ذخیره شده در این کوهان ها برای متابولیسم و سوخت و ساز استفاده می کند در چنین شرایطی کوهان کوچکتر می شود ، هر چه شتر کمتر غذا بخورد ، کوهان او کوچک تر می شود . در واقع اندازه کوهان های یک شتر درجه سلامت و منابع غذایی او را تعیین می کند . این کوهان ها یا همان ذخایر چربی دلیل این سئوال هستند که چرا شترها می توانند روزها بدون آب و غذا بمانند زمانی که انسان در روز به 8 لیوان آب نیاز دارد ، شترها می توانند مدت 2 هفته بدون آب زنده بمانند . 
شترها تنها حیواناتی هستند که کوهان دارند و حتی می توانند حدود 600 لیتر شیر در سال تولید کنند شترها می توانند سوراخ های بینی شان را ببینند . وقتی شترها گرسنه باشند و غذایی در کار نباشد ممکن است هر چه در دسترس شان باشد ، مثل کفش یا پتو بردارند و بجوند .

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد