کلاس پنجم - دبستان بیستون - تهرانپارس

دست نوشته های سپهر معتمدی

کلاس پنجم - دبستان بیستون - تهرانپارس

دست نوشته های سپهر معتمدی

لست اعضای شورای دانش اموزی

لیست اعضای شورای دانش آموزی مدرسه بیستون تهرانپارس آبان 91

 

اعضای اصلی :


1. عرفان  جعفرنژاد                          95 رای

2. پارسا  ابراهیمی                         84 رای

3. آرین     سیری                            76 رای

4. پارسا   قاسمی                          74  رای

5. سپهر  معتمدی                       72 رای

6. علی   اکرادی                             64  رای

7. علی  حسنی آهنگ                    62  رای


اعضای علی البدل :


8. امیر حسین  علی آبادی فراهانی      54 رای

9. امیر علی     وجودی                       54  رای

کبوتر پیام‌رسان جنگ جهانی دوم


این کبوتر در دودکش یک خانه در «بلچینگلی» پیدا شده بود، خانه‌ای که قدمتش به قرن هفده میلادی برمی‌گشت، جسد کبوتر در سال ۱۹۸۲ پیدا شده بود، در این زمان صاحب جدید خانه «دیوید مارتین» تصمیم گرفته بود، دودکش خانه را احیا کند. او در آن زمان فکر می‌کرد، این کبوتر فقط یک کبوتر مسابقه‌ای معمولی است، چون کپسول قرمزرنگی را در جسد کبوتر پیدا کرده بود. این کپسول، حاوی یک پیام به اندازه کاغذ سیگار بود که به رمز نوشته شده بود.

اما تصور می‌شود که این پیام رمز که سه دهه توجه کسی را برنیانگیخته بود، حاوی اطلاعات حساسی بوده است، چرا که رمزنگاری آن پیچیده‌تر از پیام‌های مشابه دیگر صورت گرفته بود. در زمان جنگ جهانی دوم «بلچلی پارک» مرکزی برای رمزگشایی از پیام‌های فوق‌سری دولت‌های متحد بود.

با توجه به حلقه‌ آلومینیومی که روی پای کبوتر پیدا شده است، معلوم شده است که نام کبوتر ۴۰TW194 بوده است، عدد ۴۰ آغاز نام کبوتر، به سال تولد کبوتر اشاره دارند.

ما یقینا می‌دانیم که این کبوتر حامل پیام، در ششم ژوئن سال ۱۹۴۴ از فرانسه تحت اشغال متفقین، رها شده است، روزی که موسوم به روز D‌ است، در این روز حمله نهایی متفقین با حمله به ساحل نورماندی آغاز شد.

به دستور چرچیل در آن روز، سکوت رادیویی کامل رعایت می‌شد، بنابراین تعداد زیادی کبوتر در حین حمله در منطقه رها شدند تا به ژنرال‌های ارتشی در ساحل انگلیس نتیجه به دست‌آمده از طریق آنها اطلاع داده شود.

این کبوترها در پشت جبهه دشمن رها می‌شدند و مبارزان نیروهای مقاومت آنها را می‌گرفتند، پیام‌ها را به آنها الصاق می‌کردند و به سمت انگلیس می‌فرستادند.

جالب است بدانید که این پرنده‌های شجاع، نقش فعالی در جنگ جهانی دوم بازی کردند، تخمین زده می‌شود که مجموعا ۲۵۰ هزار کبوتر بین سال ۱۹۴۳ تا ۱۹۴۹ آموزش داده شدند و ۳۲ عدد از آنها به خاطر خدمات خود حتی مفتحر به دریافتجایزه Dickin شدند که معتبرترین مدالی است که به حیوانات داده می‌شود.

در میان این کبوترهای موفق، می‌شود به «مری اهل اکستر» اشاره کرد که در حین انجام وظیفه مجروح شد و ۲۲ بخیه خورد. کبوتر دیگری به نام GI Joe، یک پرنده آمریکایی بود که توانسته بود جان هزار نفر را نجان بدهد، از طریق این کبوتر بود که اطلاع داده شد، دهکده‌ای که متفقین تصور می‌کردند تحت اشغال آلمان‌هاست، در واقع قبلا توسط نظامیان انگلیسی تسخیر شده است.


جی آی جو – تاریخ وفات سال ۱۹۶۱!

تصور می‌شود که کبوتر ۴۰TW194  هم موفق به دریافت جایزه Dickin شود. متخصصان اینگونه تصور می‌کنند که این پرنده تحت شرایط آب و هوایی بد، حس جهت‌یابی‌اش مختل شده باشد یا اینکه شاید پس از صدها مایل پرواز خسته شده باشد و خواسته باشد روی دودکش استراحتی کرده باشد، ولی دود برخاسته از اجاق، باعث مرگش شده باشد.

بسیار محتمل است که مقصد این کبوتر «پلچلی پارک» باشد که فقط ۸۰ میل دورتر از خانه مارتین است. پیام این کبوتر به احتمال بسیار زیاد بسیار حساس بوده است، چون پیش از این متخصصین ۳۰ پیام را در کبورتهای قاصد چنگ جهانی دوم پیدا کرده‌اند، اما هیچ کدام به این صورت رمزنگاری قوی‌ای نداشتند.

این پیام به احتمال زیاد، حاوی اطلاعاتی در مورد منطقه‌ای است که فرستنده پیام -گروهبان دبلیو اسکات- در آن زمان تشخیص داده بود که لازم است بمباران شود

مسابقات شطرنج مدرسه شطرنج تهران





امروز جمعه 11 آبان 91 مسابقات شطرنج مدرسه شطرنج تهران به مربیگری استاد تومانیان وداوری استاد حکیمی فرد و استاد نجیب برگزار گردید. پس از 5 دور بازی من  نفر سوم مسابقات شدم .مدال برنز همراه با 15 هزار تومان پول به من تعلق گرفت. بعد از چند وقت غیبت امروز دومین باری بود که در مسابقات شرکت کردم .





معرفی وبلاگ من

آقای قاسمی دوست بابا وبلاگ من ودیگر دوستانم امیر رضا قاسمی ونوژن چگینی را بعنوان وبلاگ نویسان نوجوان لر معرفی کرده من از ایشان ممنونم و نوشته ی خانم آفرین پنهانی در مورد ما سه نفر را که به عنوان نظر گذاشته در اینجا می آورم واز ایشان تشکر میکنم. امیدوارم در خرم آباد ایشان را ببینم.

آدرس وبلاگ آقای قاسمی :  http://abdy2007.blogfa.com/



نوشته ی خانم پنهانی :

کودکان پادشاهان زمین اند و نوجوانان تاج های مرصع و نگین پادشاهی آسمان...
"سپهر" را در کهکشان های دور رو به روشنی آفتاب باید جست در شعر "احد" بال زد و روی عقاب اندیشه اش فروردین را به خانه آورد و در دست های "امیر"، جهان را، عظمت شگفت انگیز جهان را نوشتن و سرودنی است دیگرگونه... بی شک هر سه تای آن ها برای فردا آفریده شده اند و هر روز در چشم هاشان بهار شکوفه می دهد ، زندگی نقاشی می شود و کنار پروانه های پیراهن شان، گنجشک ها ترانه می خوانند...برای رسیدن به خورشید، باید به تقدس و آیینگی آن ها بوسه زد تا در پس و پشت هر آفتابگردان، باغستان اندیشه شان به بار بنشیند...



آدرس وبلاگ امیررضا قاسمی:http://amirgh78.blogfa.com/


آدرس وبلاگ نوژن چگینی : http://noganchegini.blogfa.com/

بازی گهر -استقلال

روز دوشنبه 91/8/8 :

به همراه پدرم و دوستم آقای امیر قاسمی به ورزشگاه آزادی برای دیدن بازی گهر دورود -استقلال رفتیم. با این که خودم طرفدار استقلال بودم اما بخاطر پدرم من هم طرفدار گهر بودم .ترافیک شدید بود ومن همراه پدرم دیر به ورزشگاه رسیدم نیمه دوم بود وما از رادیو بازی راگوشی میکردیم. ورزشگاه آزادی خیلی ورزشگاه بزرگ وخوبی بود ولی حیف گهر باخت. انجا من با دوستم امیر قاسمی صحبت کردیم و از دیدنش خیلی خوشحال شدم دوست دارم دوباره ببینمش. شب دیر بخانه رسیدیم وبعد از کمی شام خوابیدم.

روز سه شنبه 91/08/09

 امروز اردوی مدرسه داشتیم به امامزاده پنج تن رفتیم و بعد از زیارت به پارک پلیس برای گردش وتفریح وبازی رفتیم .با همکلاسی هایم فوتبال بازی کردیم و مصدوم شدم. عصر بهمراه پدر به کلاس شطرنج رفتیم بعد از کلاس شطرنج بخانه برگشتیم وسپس بهمراه پدر به تهرانپارس رفتم و کتاب تست زبان را خریدم وبخانه برگشتیم .کلاس فردا 4 شنبه زبان کنسل شده وکمی خوشحالم چون خیلی خسته ام. امروز هم خیلی با نرم افزار شبیه سازی علمی وازمایشگاهی مدرسه کار کردم و از کارهای ازمایشگاهی اش خوشم می آید. تا بعد

نماینده ی شورای دانش آموزی

پس از کاندیدا شدن در انتخابات شورای دانش پآموزی مدرسه امروز نتایج کلی اعلام شد و من هم جزو نفرات برگزیده و نماینده ی دانش آموزان مدرسه جهت شورای دانش آموزی با رای دانش اموزان مدرسه انتخاب شدم.بقیه ی اخبار ونتایج پس از اعلام نهایی  منتشر خواهدشد.