کلاس پنجم - دبستان بیستون - تهرانپارس

دست نوشته های سپهر معتمدی

کلاس پنجم - دبستان بیستون - تهرانپارس

دست نوشته های سپهر معتمدی

روز جهانی نجوم

جمعه 8 اردیبهشت روز جهانی نجوم بود که من همراه پدر ومادر وعمه به پارک زعفرانیه برای این روز مهم رفتیم ومن درانجا با تلسکوپ هایی که در پارک مستقر شده بود ماه را رصد کردم .همچنین با یک وسیله ی دریایی مختص نیروی دریایی که ارتفاع ماه را از سطح دریا اندازه میگیرد آشنا شدم وماه را درافق رصد کردم. همچنین به توضیحات راهنمایان گوش دادم و در کل مطالب زیبا وجالبی یاد گرفتم ودر آخر هم چندین کتاب مربوط به سیارات ومنظومه ی شمسی که علاقمند به خواندن انها بودم را خریدم ودر آخر هم سی دی منظومه شمسی را برای آشنایی بیشتر تهیه کردم و واقعا از روز جهانی نجوم واشنایی بیشتر من با منظومه ی شمسی خوشحال شدم. وروز باشکوه وبیاد ماندنی همراه خانواده داشتم. من خود را چندین هفته قبل برای این روز اماده کرده بودم تاروز جمعه بهمراه خانواده به پارک زعفرانیه رفتیم و قصد دارم سال آینده  در روز جهانی نجوم هم شرکت کنم.

تلسکوپ خورشیدی مک مکث پیرس

تلسکوپ خورشیدی "مک مکث پیرس " مستقر در ایالات متحده مجهز به آیینه ای در بالای یک برج مرتفع است که نور خورشید را به یک تونل بازتابش میکند.این سازه ی تونلی شکل به زیرزمین منتهی میشود آیینه های متعددی در این تونل زیرزمینی  مستقرند که نور خورشید را برروی تجهیزاتی که تمامی جزئیات را ثبت وضبط می کنند بازمی تابند. 


ارتفاع  برج  :  30 متر    درازای تونل : 152 متر     اندازه ی تصویر خورشید : 85 سانتی متر   

                                آغاز به کار تلسکوپ : 1962 میلادی